Ko dobiš spodoben
fotoaparat se ti zdi, da je sedaj ves svet tvoj, da znaš posneti vse
tako kot si si zamislil. A ni tako preprosto saj kaj kmalu ugotoviš,
da znaš uporabljati zgolj AUTO nastavitve in da če želiš posneti
fotografije z „waw“ faktorjem je dobro včasih poznati kakšno
stvar ali dve o nastavitvah v aparatu. Tako kar hitro spoznaš da je
fotoaparat naprava, ki zna samo zajemati sliko in če hočeš, da je
slika takšna kot si želiš moraš (skoraj) vse nastavitve opraviti
sam. Tako prideš do tega, da si primoram spoznati trikotnik, ki se
izračunava v aparatu. V tem trikotniku so ISO, hitrosti in odprtost
zaslonke. V aparatih je vgrajen računalnik, ki nam pomaga pri izbiri
teh treh parametrov saj lahko izberemo samo dva, tretjega pa bo
aparat izračunal sam. Pri teh izračunih nam veliko pomaga merilec
svetlobe, ki je vgrajen v aparat a je tudi njega potrebno pravilno
nastaviti za pravilno delovanje. Zato ker vsega tega nisem vedel so
na začetku nastajale fotografije, ki niso bile nič kaj drugačne od
klasičnih družinskih fotografi. Naučil sem se nekaj o teh
parametrih in šel ven da bi jih preizkusil. Ugotovil sem da imajo
resnično velik učinek na to kako je prikazana fotografija kot
končni izdelek. Potem ko že to obvladaš pa se zaletiš še ob en
zid ki se mu reče estetika in ob polno terminologije katere prej ni
bilo v tvojemu izrazoslovju. Med učenjem tehničnih stvari o aparatu
slišiš veliko o nastavitvah in nekaj malega o estetiki. Estetika je
zelo pomembna pri fotografiji in zato sem se tudi v tej smeri
potrudil in poiskal nekaj koristnih informacij. Tukaj sem naletel na
previlo tretinj, svetle-temne strani fotografije, bokeh in še mnoge
druge izraze katerih imena se več sploh ne spomnim. Upoštevati vsa
ta pravila na začetku je težko a tudi če jih upoštevaš to ni
garancija za dobro fotografijo saj je tu tudi nekaj pravil, ki jih
moraš spoznati sam. Potem, ko si opremljen z vsemi temi informacijami
greš na teren. Uspe ti posebno dobra slika samo z barvo nisi ravno
zadovoljen. Prideš domov preneseš fotografije na računalnik začneš z obdelavo in nikakor ti na uspe da bi popravil barvo in pri tem ne
uničil fotografije. Potem pa se spomniš da je en tip na YouTube
(Jared
Polin)stalno govoril, da slika v nekem čudnem formatu. Greš
preverit kako se temu formatu reče. V roke vzameš aparat in
nastaviš tako, da slikaš RAW saj ti tako ni potrebno na terenu
skrbeti katere podatke iz senzorja boš izgubil ampak se ti vsi
podatki ki jih senzor zajame (ponavadi digitalni fotoaparati vedno
zajamejo vse podatke in jih kasneje zavržejo) shranijo in lahko
potem ti odločiš kaj rabiš in kaj ne.
Ni komentarjev:
Objavite komentar